کشف کاشی طرح چوب مورد استفاده در حفاری های کلیسای مسیحی

آغاز این تحقیق در مواد کاشی طرح چوب سقف فراوان بود که در حفاری های کلیسای مسیحی اولیه در Paliambela در شمال یونان در اوایل دهه 2000 یافت شد.

مدیر حفاری، دکتر ارجا کاریویری، از من دعوت کرده بود تا یک مشارکت استاندارد در انتشار حفاری بر روی مواد کاشی سقف یافت شده در محل انجام دهم که در طول سال ها به یک مقاله تحقیقاتی جامع تر تبدیل شد (ماده اول).

با موافقت با این موضوع، سفر خود را به سمت شکل گیری این پایان نامه آغاز کردم.

در نهایت، مجموعه‌های کاشی دیگری به “پرتفوی” من اضافه شد.

با نگاهی به این مواد و مناطق مختلف، و با شناخت بهتر انواع کاشی های مورد استفاده در هر زمینه خاص، شروع به زیر سوال بردن وضعیت فعلی تحقیق کردم تا جایی که پایان نامه ای که به موضوعات فوق الذکر می پردازد، پاسخ درستی به نظر می رسد.

نقطه شروع این طرح تحقیقاتی گسترده این بود که انواع کاشی های سقف به کار رفته در این منطقه در دوره روم با انواع مورد استفاده در استان های غربی شباهتی نداشت.

این واقعیتی است که قبلاً توسط محققان اولیه ثابت شده بود، اما در کل توجه کمی به آن جلب شده است.

علاوه بر این، تحقیقات در شرق مدیترانه در پذیرش این موضوع که طبقه‌بندی اولیه بین سیستم‌های کاشی‌کاری کورینتی، لاکونی و هیبریدی که بعداً در این کار با جزئیات بیشتر توضیح داده شد، به‌اندازه کافی واضح است که به کاشی‌های سقف می‌رسد.

این امر ابتدا به موضوع گونه‌شناسی کاشی‌های سقف در این منطقه منجر شد و بعداً به سؤالات مربوط به گروه‌های منطقه‌ای، به ماهیت و فراوانی استفاده گسترش یافت.

زمینه ها، و سوالات مربوط به کاشی های سقف به عنوان محصولات جوامع، مانند روش های تولید، علائم روی کاشی ها، منشاء خاک های مورد استفاده و کارگاه ها.

همه این جنبه ها در نهایت به هم مرتبط هستند. به عنوان مثال، نوع شناسی مربوط به کارگاه ها و مناطق است. تولید مربوط به نوع شناسی است.