کاشت آویشن کوهی در خاک عراق موجب خشم مردم شد

آویشن کوهی یک محصول خودبه‌خودی بود که در دامنه‌های خشک تا ارتفاع 1500 متری طبیعی شد.

در مراکش در صخره های سنگ آهکی کوه ها و عمدتاً در ریف تا ارتفاع 1500 متری رشد می کند. همچنین تقریباً در همه جا، به ویژه در تیزی نینوزن در ارتفاع 2500 متری، در آنتی اطلس و گاهی حتی در اطلس بلند یافت می شود.

بخشی از آویشن کوهی که در گیاه درمانی و رایحه درمانی (برای استخراج اسانس) استفاده می شود، ساقه گلدار است.

این گیاه به دلیل خواص دارویی بسیاری از جمله ورمیفیوژ، التیام بخش، ضد سرفه، ضد عفونی کننده، ضد اسپاسم، خلط آور و تب بر شناخته شده است.

اسانس آویشن کوهی لینالول فلورام بوتیک بیو اسانس آویشن کوهی به ویژه در مبارزه با شرایط شبه آنفولانزا و در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است. همچنین ادرار آور، خوشبو کننده، دفع کننده، مقوی و قیچی است.

همچنین به دلیل خواص ضد عفونی کننده، روده ای و ریوی (به لطف تیمول) و خواص آنتی بیوتیکی آن (به لطف تانن) مورد قدردانی قرار گرفته است.

برگ آویشن کوهی به دلیل خواص ضد عفونی کنندگی و گوارشی که دارد به طور گسترده در طب گیاهی استفاده می شود. دم کرده برگ آویشن کوهی در واقع می تواند عفونت های ریوی را درمان کند، سرفه را تسکین دهد و مشکلات گوارشی مانند اسهال و آئروفاژی را تسکین دهد.

 

این گیاه که در 300 گونه مختلف مانند آویشن کوهی معمولی یا آویشن کوهی لیمویی وجود دارد، معمولاً در غذاهای مدیترانه ای استفاده می شود، اما دارای خواص دارویی غیرقابل انکاری نیز می باشد.

در حوزه سلامت به عنوان زیبایی، بخشی از بسیاری از محصولات دارویی است. شما همچنین می توانید از آن در خانه استفاده کنید و با دستان خود داروهای خود را طراحی کنید.

چگونه باید ادامه داد؟ باغ من خانه من به شما پاسخ می دهد!طب عربی مدت‌هاست که خواص دارویی و درمانی آویشن کوهی را تداعی می‌کند، اما اغلب سه جنس نزدیک را با هم اشتباه می‌گیرد.