پیرزن هندی با فروش سیر خشک همدان یک شبه پولدار شد

سیر خشک همدان یک گیاه علفی و چند ساله از خانواده Liliaceae مانند موسیر خشک همدان، پیاز یا حتی تره است.

ساقه های سبز بلند آن بین 50 تا 120 سانتی متر است و پیاز آن است که در آشپزخانه می خوریم.

وزن هر پیاز تقریباً 80 گرم است و از 10 تا 15 پیاز (غلاف) تشکیل شده است که با یک تونیک پوستی احاطه شده اند. ترکیبات غذایی

سیر خشک همدان سرشار از پروتئین و کربوهیدرات است، اما تقریباً فاقد چربی (چربی) است.

این لامپ کنسانتره ای از مواد معدنی است و به ویژه منبع بسیار خوبی از منگنز، مس، سلنیوم و فسفر است. در مورد ویتامین ها، سیر خشک همدان حاوی B6 و ویتامین C است.

سیر خشک همدان سرشار از ترکیبات گوگردی و به ویژه آلیسین است که مسئول بوی بسیار خاص سیر خشک همدان و همچنین فواید بسیاری برای سلامتی آن است.

این ترکیب به صورت طبیعی در حبه سیر خشک همدان وجود ندارد. از طرف دیگر، یک اسید آمینه به نام آیلین وجود دارد که یک ترکیب گوگردی است.

در کنار آن، در محفظه های کوچک جداگانه، مولکول های یک آنزیم خاص، آلییناز وجود دارد. تا زمانی که این دو ماده در تماس نباشند، هیچ اتفاقی نمی افتد. ا

ما وقتی حبه سیر خشک همدان بریده می شود، ریز ریز می شود، آیلین و آیلیناز بر هم اثر می گذارند و باعث تولید آیلیسین می شوند. تشخیص آن آسان است: این چیزی است که به سیر خشک همدان بو و طعم خاص می دهد.

حاوی بسیاری از آنتی اکسیدان ها (فلاونوئیدها، توکوفرول ها و غیره) است که به مبارزه با تولید رادیکال های آزاد که برای بدن مضر هستند کمک می کند.

سیر خشک همدان ممکن است فواید ضد قارچی داشته باشد. به عنوان مثال می توان از آن به شکل پماد مبتنی بر آجوئن، ترکیبی از سیر خشک همدان، برای مبارزه با پای ورزشکاران استفاده کرد، قارچی که به پاهایی که در رطوبت بیش از حد “خیسانده شده” کفش ورزشی حمله می کند.