هماهنگ‌کننده مطالعه پاکت‌های آزمودنی‌ها یک پرسشنامه سلامت کوتاه

پس از انجام مراحل غربالگری، 32 مرد بالغ و 70 زن به‌طور تصادفی در 5 هفته اول پس از تصادفی‌سازی، به رژیم غذایی معمولی خود یا انجیر اضافه شده و سپس برای 5 هفته دوم به مرحله دیگر منتقل شدند. 

برای تصادفی‌سازی، هماهنگ‌کننده انجیرخشک اسلایس مطالعه پاکت‌های از پیش شماره‌گذاری شده مات را باز کرد که تکلیف را نشان داد. در طول رژیم غذایی اضافه شده به انجیر، از شرکت کنندگان خواسته شد.

که یک وعده 120 گرمی انجیر خشک کالیفرنیا Mission (12 تا 15 انجیر) را به عنوان بخشی از 3 وعده غذایی روزانه خود به مدت 5 هفته مصرف کنند.

 مصرف انجیر غیر از انجیر مطالعه انجیر خشک همدان و هرس (آلو خشک) یا مصرف خرما مجاز نبود. در طول رژیم معمول، شرکت کنندگان رژیم غذایی معمول خود را دنبال کردند اما بدون مصرف انجیر یا آلو. 

به همه شرکت کنندگان لیستی از دسرها و شیرینی ها داده شد تا با انجیر جایگزین شوند تا کالری دریافتی ثابتی داشته باشند. انجیر خشک ماموریت کالیفرنیا توسط هیئت مشورتی انجیر کالیفرنیا ارائه شد.

بازدیدهای مطالعه انجیر خشک شکری در هفته های 2، 4، 5، 7، 9 و 10 پس از تصادفی سازی برنامه ریزی شد. هفته پنجم بازدید متقاطع بود. در هر بازدید مطالعه علائم حیاتی و آنتروپومتریک اندازه گیری شد.

 روش‌های مطالعه مجدداً تکرار شد و آزمودنی‌ها یک پرسشنامه سلامت کوتاه را تکمیل کردند تا بررسی کنند که آیا تغییراتی در وضعیت سلامت یا استفاده از داروها از زمان بازدید غربالگری رخ داده است یا خیر. 

اگر قسمت‌های انجیر فراموش می‌شد (مثلاً سر کار برده نمی‌شد) بعداً در روز همراه غذا یا به عنوان میان‌وعده مصرف می‌شد.

 انطباق روزانه با بخش های اختصاص انجیر خشک استهبان داده شده انجیر در فرم انطباق ثبت شد. به هر شرکت کننده ای که مطالعه 12 هفته ای را به پایان رسانده بود، یک گواهی هدیه 25 دلاری داده شد.

  • منابع:
    1. Effect of Consumption of Dried California Mission Figs on Lipid Concentrations
  • تبلیغات: 
    1. چگونه می توان معده درد را تسکین داد
    2. صادرات انواع فلفل دلمه ای سبز درجه یک
    3. خرید رنگ صنعتی نانو پودری
    4. عواملی که طلا را رایگان می کند بشناس