میوه های خشک علیرغم اطلاعات محدود ترکیب شیمیایی میوه‌های خشک منجمد

میوه های خشک علیرغم اطلاعات محدودی که در مورد مشخصات غذایی و ترکیبات فیتوشیمیایی آنها وجود دارد، میان وعده های مهم، سالم و محبوب هستند.

 هدف از کار حاضر بررسی میوه خشک پفکی ترکیب شیمیایی میوه‌های خشک منجمد از چهار گونه میوه بود: دو تنقلات تجاری رایج (سیب و گوجی) و دو محصول نوآورانه (کاکی و کیوی). 

سطوح قند و اسید آلی، فنول کل (TPC)، و فیتوکمیکال های اصلی ارتقا دهنده سلامت با استفاده از آنالیز اثر انگشت HPLC مورد مطالعه قرار گرفتند.

 علاوه بر این، ظرفیت آنتی اکسیدانی آزمایشگاهی (AOC) در ابتدا در این محصولات مشاهده شد. تجزیه و تحلیل مؤلفه اصلی (PCA) به عنوان یک رویکرد چند متغیره نیز انجام شد. 

محدوده TPC از 210.9 میلی گرم میوه خشک شکلاتی GAE/100 گرم DW (کیوی) تا 872.6 میلی گرم GAE/100 گرم DW (کاکی)، در حالی که ظرفیت آنتی اکسیدانی میوه خشک از 23.09 میلی مول آهن متغیر بود.2+ / کیلوگرم DW (گوجی) تا 137.5 میلی مول Fe 2+ / کیلوگرم DW (کاکی).

 مهم‌ترین کلاس فیتوشیمیایی در میوه‌های خشک سیب (دو رقم)، کیوی و کاکی، فنولیک‌ها (از 6/74 درصد به 3/93 درصد) و مونوترپن‌ها در گوجی (5/67 درصد) اولین کلاس بودند.

 هیچ آنتوسیانین در میوه خشک انجمادی شناسایی نشده است زیرا این ترکیبات به احتمال زیاد در طی فرآیند خشک کردن به اسیدهای فنولیک تبدیل می شوند.

 این تحقیق با هدف تحریک بهره برداری در مقیاس بزرگ از میوه های خشک تجاری به عنوان غذاهای کاربردی نیز انجام شد.

میوه ها تغذیه اولیه و فواید سلامتی قابل توجهی را برای انسان به ارمغان می آورند، اما بسیاری از میوه های معمولی به صورت فصلی تولید می شوند.

بنابراین ممکن است در تمام طول سال در شرایط تازه در دسترس مصرف کنندگان نباشند. بنابراین، میوه های تازه برای افزایش عمر مفید آنها فرآوری یا خشک می شوند.

 در میوه های خشک، بیشتر میوه خشک میوس محتوای آب با چندین روش خشک کردن حذف شده است و مولکول ها در مقایسه با مقدار آنها در میوه های تازه متمرکز می شوند [ 1 ].

 آبگیری یکی از بهترین روش ها برای نگهداری محصولات کشاورزی و افزایش عمر مفید میوه است [ 2 ]. این روش مبتنی بر فرآیند پیچیده ای است که شامل انتقال همزمان گرما و جرم است [ 3].

  • منابع:
    1. Traditional and Unconventional Dried Fruit Snacks as a Source of Health
  • تبلیغات: 
    1. چگونه با خوردن مغز گردو صاحب کودک باهوش شویم
    2. راز موفقیت مادربزرگی که 12 بار ازدواج کرده بود
    3. مزایا و معایب پوشیدن شلوار جین
    4. راه ساده زیستن اما شاد بودن جه چیزی می باشد؟