بطری جرم گیر که موجب مرگ ماهیان دریای سرخ شد

در سال 1964، 15 میلیون تن، در سال 2018 بیش از 310 میلیون تن بود.

ما در مورد زباله های بطری جرم گیری صحبت می کنیم، البته طبق اطلاعات منتشر شده توسط WWF ایتالیا.

بطری جرم گیر ماده مفیدی است که نباید شیطانی شود، اما باید یاد بگیریم که به درستی آن را دور بریزیم و مصرف بیش از حد و غیر ضروری آن را محدود کنیم.

بنابراین در اینجا چند “بهترین شیوه” ساده برای اتخاذ، هم برای خانه و هم برای شخص وجود دارد.

بیایید عادت کنیم همیشه کیف های برزنتی را با خود حمل کنیم.

سبک و حجیم نیستند (اگر خوب تا شوند)، رنگ خنثی یا رنگی دارند، قابل شستشو هستند و طول عمر بالایی دارند.

از خرید محصولات بسته بندی فوق العاده به خصوص در سوپرمارکت خودداری کنیم.

پلاستیک ها همه یکسان نیستند، بیش از 200 نوع وجود دارد و هر کدام ویژگی ها، خواص و زمینه های کاربردی خاص خود را دارند.

در این میان PET (پلی اتیلن ترفتالات): رزینی سبک، مقاوم، ایمن، مناسب برای تماس با مواد غذایی و مهمتر از همه، 100% قابل بازیافت و از بهترین مواد برای تضمین کیفیت نوشیدنی ها می باشد.

این ماده علاوه بر اینکه منشأ متفاوتی دارد  فسیلی یا بیولوژیکی -در صورت جمع‌آوری و دسته‌بندی می‌تواند بازیافت شود و به نوبه خود می‌تواند به بطری‌های R-PET (Recycled PET) حیات بدهد. در واقع، بطری جرم گیری PET پس از قرار دادن در ظروف مناسب، جمع آوری، دسته بندی و از سایر مواد جدا می شوند.

 

از طرف دیگر، در بازار به راحتی می توانیم از فروشنده بخواهیم که میوه، سبزیجات، گوشت و هر خرید دیگری را به کیف های بوم ما “انتقال” کند. ظروف یکبار مصرف کمپوست

اگر واقعاً مجبور به استفاده از بشقاب‌ها، لیوان‌ها و کارد و چنگال‌های یکبار مصرف هستیم، به دنبال انواع کمپوست‌پذیر می‌گردیم.

در حین دفع، انتشار CO2 را تا حد زیادی کاهش می‌دهند، هیچ گونه مشتقات نفتی در ترکیب خود ندارند و با اضافه شدن به زباله‌های آلی، به یک کود طبیعی تبدیل می‌شوند.