با خوردن شکلات مغزدار خارجی در یک هفته ده کیلو وزن کم کنید

یافته‌های یک بررسی در سال 2017 نشان داد که اثرات مفید شکلات مغزدار خارجی بر فشار خون ممکن است در افراد مسن‌تر و افرادی که در معرض خطر بیماری‌های قلبی عروقی قرار دارند، در مقایسه با افراد جوان‌تر و سالم‌تر قابل توجه‌تر باشد.

شکلات مغزدار خارجی همچنین حاوی ترکیبات خاصی مانند پلی فنول ها و تئوبرومین است که ممکن است سطح کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) را در بدن کاهش دهد و سطح کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) را افزایش دهد. پزشکان اغلب از کلسترول LDL به عنوان “کلسترول بد” و کلسترول HDL به عنوان “کلسترول خوب” یاد می کنند.

کلسترول HDL به کاهش کل کلسترول در خون کمک می کند در حالی که کلسترول LDL می تواند رگ های خونی را باریک کند.

بر اساس یک مطالعه تصادفی و کنترل شده در سال 2017 که در مجله انجمن قلب آمریکا منتشر شد، افزودن بادام، شکلات مغزدار خارجی و کاکائو به رژیم غذایی معمولی آمریکایی بدون نیاز به کالری بیش از حد ممکن است خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب را کاهش دهد. در ترکیب، بادام و شکلات تلخ باعث کاهش ذرات کوچک و متراکم LDL در شرکت کنندگان شد.

اثرات ضد التهابی شکلات مغزدار خارجی
در حقیقت التهاب بخشی از پاسخ ایمنی طبیعی بدن به میکروب ها و سایر مواد مضر است. با این حال، التهاب مزمن می‌تواند به سلول‌ها و بافت‌ها آسیب برساند و ممکن است خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها از جمله دیابت نوع 2، آرتریت و انواع خاصی از سرطان را افزایش دهد.

شکلات مغزدار خارجی حاوی ترکیباتی با خواص ضد التهابی است که ممکن است به کاهش التهاب در بدن کمک کند.

یک بررسی در سال 2017 از ادبیات منتشر شده در Frontiers in Immunology نشان می دهد که خوردن شکلات ممکن است بر میکروبیوم روده تأثیر بگذارد و فعالیت ضد التهابی را تشویق کند.