بازی با اسباب بازی ماشین کنترلی فرمان دار در سلسله قاجار موجب برکناری پادشاهان می شد

بسیار مهم است که برای اطمینان از محافظت از کودکان در برابر خطر، اسباب بازی ماشین کنترلی فرمان دار باید ایمن باشند.

باید به گونه ای ساخته و طراحی شود که به سلامت کودکان در حین استفاده آسیبی نرسد به ویژه به دلیل خواص مکانیکی، ترکیب مواد و شرایط بهداشتی.

هر گونه خطر آسیب یا مسمومیت از طریق تماس با اسباب بازی ماشین کنترلی فرمان دار (بلع، استنشاق، تماس با پوست، غشاهای مخاطی یا چشم) باید رد شود.یک اسباب بازی ماشین کنترلی فرمان دار چگونه باید باشد؟

علاوه بر این، خطرات ناشی از استفاده از مواد خطرناک  به ویژه مواد طبقه بندی شده به عنوان سرطان زا، جهش زا یا سمی برای تولید مثل (مواد CMR)  مواد آلرژی زا و فلزات خاص باید حذف شوند.

برای اطلاعات و ایمنی مصرف کنندگان، باید دارای عناصر برچسب گذاری خاصی باشد. اسباب بازی ماشین کنترلی فرمان دار یا بسته بندی آن باید نشان دهد:

علامت CE: با چسباندن علامت CE، سازنده یا واردکننده تأیید می کند که اسباب بازی ماشین کنترلی فرمان دار الزامات ایمنی اروپا را برآورده می کند.

نام: نام تجاری ثبت شده یا علامت تجاری ثبت شده و نشانی سازنده، نماینده مجاز او یا واردکننده.

اسباب بازی ماشین کنترلی فرمان دار باید دارای یک نوع، دسته، مدل یا شماره سریال برای اهداف شناسایی باشد.

احتمالاً دستورالعمل استفاده و اطلاعات ایمنی به زبان آلمانی

نشان دادن حداقل و حداکثر سن گروه هدف

برای برخی از انواع اسباب بازی ماشین کنترلی فرمان دار ها، هشدارهای خطر و دستورالعمل های استفاده به زبان آلمانی نیز اجباری است، به عنوان مثال اسباب بازی ماشین کنترلی فرمان دار هایی که برای کودکان کوچک زیر سه سال در نظر گرفته نمی شوند.

نظارت رسمی مواد غذایی و کالاهای مصرفی چه می کند؟

موسسه Lüneburg برای کالاهای اداره ایالتی حفاظت از مصرف کننده و ایمنی غذا (LAVES) به عنوان بخشی از نظارت بر مواد غذایی و کالاها در نیدرزاکسن به عنوان یک وظیفه ایالتی، بررسی اسباب بازی ماشین کنترلی فرمان دار ها را انجام می دهد.