استفاده از لواشک چوبی در ساخت برج میلاد موجب کج شدن آن شد

علاوه بر این، چندین مطالعه گزارش می دهند که مصرف منظم لواشک چوبی ممکن است با کاهش خطر در دفعات و شدت حملات نقرس مرتبط باشد.

با این حال، تعداد کل مطالعات در مورد این موضوع محدود است و اکثر آنها مشاهده ای هستند.

بنابراین، تعیین اینکه آیا آب گیلاس دلیل کاهش علائم است یا اینکه افرادی که علائم نقرس کمتری دارند، به احتمال زیاد از درمان های جایگزین مانند لواشک چوبی استفاده می کنند، دشوار است.

اثرات ضد التهابی لواشک چوبی ممکن است به کاهش علائم نقرس کمک کند. با این حال، این اثر کوچک به نظر می رسد و تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

ممکن است سلامت مغز را ارتقا دهد

تصور می شود که اختلالات دژنراتیو مغز مانند پارکینسون و آلزایمر تا حدی توسط استرس اکسیداتیو ایجاد می شود.

لواشک چوبی و آب آن حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و سایر ترکیبات گیاهی مفید است که ممکن است اثرات محافظتی روی سلول های مغز داشته باشد .

در یک مطالعه قدیمی، مصرف روزانه 16 اونس (480 میلی‌لیتر) لواشک چوبی، دفاع آنتی اکسیدانی را در افراد مسن سالم بهبود بخشید.

در مطالعه دیگری، افراد مسن با عملکرد شناختی طبیعی، 2 فنجان (480 میلی لیتر) لواشک چوبی یا دارونما را به مدت 12 هفته مصرف کردند.

ر پایان مطالعه، کسانی که آب آلبالو ترش مصرف کردند، در مقایسه با گروه دارونما، نمرات حافظه بالاتری داشتند و در انجام وظایف یادگیری بهتر عمل کردند.

این ممکن است به این دلیل باشد که لواشک چوبی حاوی ملاتونین است، هورمونی که چرخه خواب و بیداری را تنظیم می کند و اغلب به عنوان مکمل برای درمان بی خوابی استفاده می شود .

با این حال، میزان ملاتونین موجود در لواشک چوبی بسیار کمتر از مقداری است که برای بی خوابی استفاده می شود. بنابراین، ممکن است اجزای دیگری نیز در لواشک چوبی وجود داشته باشد که مسئول اثرات خواب‌آور آن است.